tirsdag den 9. oktober 2012

Audi R8 5,2 FSI Quattro stopper mine drømme, se hvorfor i artiklen nedenfor

Denne R8’ V10’er så dagens lys i december 2009.
 Den har en 5,2 liters motor med 525 HK og må regnes for Audi’s
absolutte flagskib inden for sportsvognene og er selvfølgelig 4-hjulstrukket
 
Tophastigheden er opgivet til 317 km/t

Den kan flytte sig fra 0 – 100 km/t på 3,9 sekunder og fra 0 – 200 km/t på 11,8 sekunder

Prisen er desværre et kapitel for sig selv, skal den have et sæt danske nummerplader,
må du slippe lige i underkanten af kr. 3,2 millioner


Da Volkswagen, både ejer Audi og Lamborghini, deles flere af delene mellem bilerne.
Audi's R8 er bygget op med flere af delene fra Lamborghini’s Gallardo.



Den smukke superbil hører til en af mine klare favoritter.
Men efter at have siddet bag rattet, desværre uden tændingsnøgle, kunne jeg konstatere,
at jeg desværre er et nummer for stor til denne perle af en sportsvogn.
Så hvis pengepungen en dag bugner mere end normalt, så må jeg lige igennem en kogevask.

--------
Se nedenstående billeder!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar